In het blad een paar leuke verhalen. Zoals dat van Jaap Toorenaar "Een slagzin voor Zeeland". Niet voor het blad maar voor de provincie. Zoiets als Er gaat niets boven Groningen. Hij analyseert succesvolle slagzinnen (evenals het in Zeeland vermaledijde Unilever reclamezinnetje Geen cent teveel van het Zeeuws Meisje) Adformatie maakte een lijstje met een top 100.
Wat helpt zijn factieve zinnen (ik vind het jammer / leuk dat xxx) Daarin wordt het feit xxx eerder geloofd omdat het als waar wordt gezien of het ik-persoon het nu leuk vindt of niet. En over een goede slagzin moet je even moeten nadenken. bijvoorbeeld een twist omdat iets een dubbele betekenis heeft zoals in Boven Groningen: letterlijk en figuurlijk gebruikt.
En dus moet de slagzin Zeeland, land van zee bij het oud ijzer, te voor de hand liggend. De auteur promoot "Zeeland. Het wonder linksonder." lijkt me briljant en hij is vrij te gebruiken. Ht artikel bevat er mooie posters bij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten