Economisch gezien klinkklare onzin. Niet zozeer omdat een deel van deze schade via de hervezekeraars bij rijke lieden in het buitenland terecht komt (dan blijft het schade, hoewel je kunt twisten over dat "in ons land"), maar vooral om dat een groot deel van de schade niet meegerekend wordt, omdat ze niet verzekerd is. Zo deed ik er anderhalf uur in plaats van een half uur over om in Den Haag te komen en een vergadering ging maar half door omdat de helft van de mensen niet op tijd de bijeenkomst bereikte en soms halverwege naar huis terugkeerde. Al die verloren uren en levensvreugde is de echte schade. Ook al kun je in de auto of de trein bellen en stukjes als deze bedenken. Kortom ook zonder kasstromen tussen verzekeraar en verzekerde kan er sprake zijn van schade.
weblog over de toekomst van de Nederlandse landbouw en het platteland. Gemotiveerd vanuit het werk als econoom, de nevenfuncties als bestuurder en de woonomgeving van de moderator, maar als persoonlijke stellingname geheel buiten de verantwoordelijkheid van mijn werkgevers - zoals het hoort bij een weblog.
dinsdag 26 mei 2009
stormschade
Onweer en harde wind deed vannacht de nodige takken en water op de snel- en spoorwegen belandden. De schade in ons land was maar een paar miljoen zo werd op de radio gemeld, naar opgave van de verzekeringsmaatschappijen: wat beschadigde auto's en kassen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten