dinsdag 3 juni 2014

Verse Verveine


Lupine (geen verveine)
Warm zomerweer aan het eind van deze week. Dat [en het feit dat ik deels dan in Parijs ben] deed me er aan denken dat ik nog reclame zou maken voor Verveine. Wat betreft de uitspraak rijmt het op de Seine. In goed Nederlands Verbena, en de variant voor de thee waar we het hier over hebben is de citroen-verbena.In Frankrijk is verveine al jaren populair als thee, o.a. als digestief. Breekt nu door in Nederland, is als je goed zoekt in m.n. gedroogde vorm in de theehandel verkrijgbaar.Maar nu is ook verse verveine bereikbaar voor de Nederlandse consument.
Een mij bekende Westlandse tuinder zag zich in de tuinbouwcrisis genoodzaakt om twee planten mee te brengen van de Franse markt en ziet kans ze te vermeerderen en vers uit te leveren. Vorige week proefde ik dus thee van verse verveine. Een aanrader. Je kunt hier bestellen. Ook als je de innovatie in de glasgroententeelt wilt bevorderen.

Geen opmerkingen: