dinsdag 15 april 2008

hoe gaan we heten?

Ik woon in Zevenhuizen, maar binnenkort niet meer. De gemeente gaat fuseren met Nieuwerkerk aan den IJssel en Moordrecht: schaalvergroting is er niet alleen bij boeren maar ook bij ambtenaren. En anders worden we maar opgeslokt door Rotterdam.

Maar er moet dus nog een naam verzonnen worden, en dat gaat tegenwoordig via internet. Doe mee en bepaal hoe we gaan heten via welkenaam.nl

Ik geloof dat alleen de bewoners mogen stemmen, maar het lijkt me er nu juist om gaan dat mensen van elders weten waar ze ons moeten zoeken. Het heeft mij tenslotte jaren gekost voor ik een beeld had bij Landgraaf en Albrandswaard.

Gisteren heb ik voor de tuinders onder ons Oostland voorgesteld (die had de eerste 300 voorstellen nog niet gehaald terwijl de naam in het Westland en de agrarische pers al lang circuleert) en mijn stem uitgebracht op Zuidplaspolder. Klinkt net iets voller en internationaler dan het gewone Zuidplas. En we bouwen dan -tamelijk stupide- wel op het diepste punt van Nederland, maar je moet de goden niet verzoeken en met de naam al suggereren dat je in het water woont.

Geen opmerkingen: