Op LinkedIn loopt er een discussie over Agro-communicatie: moet de sector zich nostalgisch presenteren met de rietgedekte boerderij en de koe in de wei, of juist de moderne kant laten zien. De discussie en de regenachtige middag verleidde me tot een post:
* zou het niet zinvol zijn minder normatief te communiceren met burgers over wat goed / duurzaam / leuk is en wat niet, maar met hem of haar op ontdekkingstocht te gaan en te zien dat er heel veel heterogeniteit is bij burgers en consumenten en in productiesystemen. Agro komt uit een eenvormig systeem en moet leren om te gaan met heterogeniteit. Het is dus niet ajax-feijenoord maar ook aandacht voor vrouwenvoetbal en wist je dat er beachvolleybal bestaat.
* aan het eind van de Coolsingel in Rotterdam ligt het museum van de oude haven. En iedereen weet dat verderop de nieuwe Maasvlakte ligt. Die laatste heeft de eerste nodig voor draagvlak. Kunnen we zo communiceren dat we laten zien dat agro niet iets statisch is, maar iets dat zich ontwikkelt en dat we daar deels keuzes in hebben en deels ook helemaal niet omdat dat Nederland ver te buiten gaat?
Voor wie op LinkedIn wil posten: hier is de link naar de groep Netwerk Platteland.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten