zaterdag 27 augustus 2011

save a whale - kill a cow?

Nu het vakantieseizoen voorbij is, stromen de souveniers binnen. Mijn nichtje deed me een T-shirt van de Azoren cadeau, op voorwaarde dat ik het op een lezing zou dragen. De blog telt ook, hierbij dus: beloofd is beloofd
Het T-shirt vermeldt de data uit FAO's a Livestock Long Shadow over de bijdrage van de veehouderij aan klimaatgassen. Of je met de beperking van veehouderij ook walvissen spaart is me onduidelijk (de natuur in ieder geval wel). Hoe het verder zit met de political economy van de Azoren is me niet helemaal duidelijk, men leefde er ooit ook van de walvisvaart, men heeft er veehouderij en er zijn zelfs op zijn Ibirisch ook dieronvriendelijke straatraces voor stieren. Het shirt zal wel typisch voor de toeristenmarkt zijn, vermoed ik.
Op het EAAE congress gaan we aanstaande week discussieren over hoe je beleidsrelevant onderzoek doet (ik treedt op als discussant) en we rijken prijzen uit voor het beste beleidsrelevante onderzoek. Misschien moet ik het T-shirt mee.

Geen opmerkingen: