Enfin, niet door die lezing hebben we inmiddels ook voor consumenten de verpakking als sticky en nog wat vernieuwingen. En tot mijn vreugde toonde mijn buurvrouw dit weekend een voor mij onbekende consumenten-innovatie in de suiker (althans dat dacht ik), hier op foto. Suiker in het melkpak, met handige schroefdop/schenktuit, voor wie het wel gehad heeft met het papieren (of nog erger open scheurend: het cellofanen) pak. Het einde van de suikerbus, waarbij je altijd morst bij het vullen. Kan zo op tafel. Bovendien aan de zijkant een cellofanen maatvenster, voor wie niet op gevoel wil weten hoeveel er nog inzit.
Dit soort uitvindingen komt lang niet altijd van de productleverancier, maar vaak (zo concludeerden we al eens in een EU studie) van de toeleverende verpakkingsindustrie. Blijkt dus lastig te zijn om de suikerproducerende boeren van deze toegevoegde waarde te laten profiteren, die innoveren liever op de eigen kavel. In dit geval blijkt het de Sligro te zijn die dit voor de horeca en andere grootverbruikers doet zo meldt de website:
Set it is een exclusief merk van Sligro op het gebied van suiker. De producten van Set it zijn uniek verpakt. Zo kunt u er heel eenvoudig mee doseren. De pakken zijn bovendien voorzien van een maatvenster en schroefdop. Ideaal voor de horeca.Even zoeken op internet leert dat er al in 2009 over is geblogd, dus zo nieuw is deze innovatie niet. Is dit al uitgeprobeerd in de consumentenmarkt?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten