woensdagavond komt de uitslag. Al bijna 80 jaar bestaat er bij het Genootschap voor Reclame een officieel register. Met opvallend veel agrarische slagzinnen onder de nominaties. Ik kan er twee redenen voor bedenken: veel collectieve reclame (melk, bloemen) en natuurlijk een groot deel van de consumentengulden die aan voeding werd besteed, waarbij reclame nodig was om een produkt onderscheidend te maken. Weinig bekend is dat consumentenmarketing begin jaren zestig in Nederland in Wageningen werd geintroduceerd. Verschillende hoogleraren aan andere universiteiten zijn daar opgeleid.
Uit de 20 nominaties en enkele ten onrechte niet genomineerden adviseren wij van Lijstjes het volgende lijstje:
- Bloemen houden van mensen
- Melk de witte motor
- U moet de groenten van Hak hebben
- Ik wil Bolletje
- Heerlijk Helder Heineken
- Schat staat de Bokma koud
- Duyvis als er een fuif is
- Nog zo gezegd, geen bommetje (Melkunie)
- Op de markt is uw gulden een daalder waard
- Kopen bij de Spar is sparen bij de koop
Met als stemverklaring: het algemene boven het merk en aan het eind ook aandacht voor de retail.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten