zaterdag 25 mei 2013

lijstje: food trends

Wie mij op Twitter volgt had gisteren al begrepen dat ik in Den Bosch was, waar op de HAS een interessante dag over NWO onderzoek rond marketing van vlees was georganiseerd. Gekoppeld aan de transitie opgave voor de Peelhorst en vergelijkbare gebieden.
Ik kreeg de inaugurele rede mee van lector Harry van Delft. Die dateert van september vorig jaar. Interessant boekje. Gezien mijn voorliefde voor lijstjes (waar blijft het Groot Agrarisch Lijstjes boek?) citeer ik hier zijn Top10 Food Trends:

  1. puur en natuurlijk
  2. real and slow food
  3. local for local
  4. eiwitten in een hippe jas
  5. speciaalzaken en verspleinen
  6. actief, vitaal en gezond
  7. wetgever voert druk op (op gezondheid zoals zout)
  8. what you see is what you get (transparantie)
  9. premium is hot
  10. 24/7 (in 2025 helft aankopen online)
Voor de toelichting en meer zie: Harry van Delft: Agropreneurs - de nieuwe helden in Agrofood. Has Den Bosch, 2012

Geen opmerkingen: