donderdag 7 juni 2007

foutje van de programmeur

Het duurt vaak lang, en vergt intensief gebruik, voordat alle fouten uit software verwijderd zijn. Wie wel eens software laat ontwikkelen kan er van mee praten. Deze week stond er een schatting in de krant wat uit de hand gelopen IT projeecten wel niet kosten op jaarbasis. Een afrikaans land zou er mee uit de brand zijn.

En het is nog erger dan ik al wist of dacht. Vandaag ging ik even naar de plaatselijke modezaak. En terwijl de verkoopster de kassa aansloeg rekende ik uit dat ik 59,70 euro moest betalen. Een beetje hoofdrekenen is altijd handig. Een paar momenten later vernam ik dat ik 59,64 kon pinnen. Wat verdwaasd deed ik dat, waarna ik de kassbon kreeg, waar ook met grote letters 59,70 op stond.
Ik vroeg de verkoopster om uitleg. Ze wist het ook niet, maar het kwam wel vaker voor, er was al lang zonder resultaat naar gezocht, en steeds ging het om een verschil van enkele centen, volgens haar altijd in het voordeel van de klant. Dat zullen we dan maar hopen.

Efin, een lang verhaal om even reclame te maken voor een leuke website van de universiteit van Amsterdam met leuke affiches uit vervlogen tijden over veilig werken. En ik had er hiernaast graag een afgebeeld, maar de blogger software vertoont kuren. Foutje van de programmeur.

Geen opmerkingen: