woensdag 5 december 2012

Lijstje: Food op rijm van drs. P

Sinterklaas - tijd voor het betere rijmwerk. Op Spotify luister ik naar die Rotterdamse econoom drs. P die wel kan zingen (nee, geen familie). Een liefhebber van wat archaisch taalgebruik en Engeland. En die fraaie liederen gemaakt heeft over voedsel, in het bijzonder veel groenten. We maken een lijstje:
  1. Knolraap En Lof, Schorseneren en Prei
  2.  De meisjes van de suikerwerkfabriek ("want de snoepjes van Jamin pak je uit en pik je in")
  3. Andijvie
  4. Cocosnoot
  5. Olijf
  6. Ananas
  7. Erwt
  8. Appel
  9. Sla
  10. Bananen
  11. Broccoli
  12. Ui
  13. Augurk
  14. Mandarijn
  15. Kersenboom (een twijfel geval)
  16. Aardbeienwals
  17. Bieten
  18. Aardappelmeel (nog een twijfelgeval, beluister ook het fraaie Oost-Groningen over stro-karton)
  19. Komkommer
  20. Aardappel, Ierse
  21. Chalot
  22. Citroen
  23. Pruim
Kortom er is meer dan heen en weer, zo zei me laatst een econoom

2 opmerkingen:

Huib Rijk zei

"Als de boot zo lang* was als de breedte van de stroom, dan kon hij blijven liggen, zei mij laatst een econoom." fantastische humor, hoewel ik "De dodenrit" als geheel diepzinniger vind dan "De veerboot". maar ik twijfel nog, zong hij nu lang (*) of breed of groot? In mijn gedachte was het "breed" maar dat zou een economische blunder zijn.

krijn j. poppe zei

hallo Huib
Transcriptie "en als de pont zo lang was als de breedte van de stroom.." Vertrouw op onze leeftijd dus niet op het geheugen, dat is notoir onbetrouwbaar. En de auteur was een goed (aan de EUR) opgeleid econoom...