- De kritische verdiepingszoeker (tolerant en kosmopolitisch, Journaal, Paul & Witteman, Volkskrant of NRC, Opnieweekblad) 9%
- Onbezorgde trendbewusten (tolerant, genieters, vrijehid, veel internet, Ik hou van Holland, regionaal dagblad, de Telegraaf) 9%
- Praktische familiemensen (mannendingen, in en om het huis, Journaal, AD) 19%
- Zorgzame duizendpoten (jonge hoogopgeleide vrouwen, druk druk druk, Ik hou van Holland, Spits en Metro, de Linda) 14%
- Jonge connectors (sociale media, mode, gadgets, zwaar internet, Oh Oh Cherso, De Telegraaf, Hitkrand, Donald Duck) 9%
- Traditionele streekbewoner (sterk gericht op familie en naaste omgeving, klassieke waarden, Spoorloos, Radar, Regionaal dagblad, Buitenleven, VT Wonen, Libelle) 19%
- Betrokken gelovigen (christelijke overtuiging, brede belangstelling, publieke omroep, Journaal, Spoorloos, Reunie, Trouw, Nederlands Dagblad, Grasduinen, Margriet) 14%
- Drukke forenzen (modern, materialistisch, Voice of Holland, Spits, Elsevier) 9%
weblog over de toekomst van de Nederlandse landbouw en het platteland. Gemotiveerd vanuit het werk als econoom, de nevenfuncties als bestuurder en de woonomgeving van de moderator, maar als persoonlijke stellingname geheel buiten de verantwoordelijkheid van mijn werkgevers - zoals het hoort bij een weblog.
zaterdag 8 januari 2011
Lijstje: de heterogene mediaconsument
Dat de consument in hokjes is in te delen om de heterogeniteit een beetje te beheersen, dat wisten economen en marketeers al langer. De Nederlandse publieke omroep heeft zich afgelopen jaar ook over segementering geboden, en de mediawereld onderscheidt nu 8 typen in zijn Leefstijlmodel:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten