donderdag 21 januari 2021

Column over Eiwit

 

Mijn tweemaandelijkse column in Agri+Foodbusiness gaat dit keer over de eiwittransitie. Enige tijd geleden had ik met mensen van de Transitiecoalitie Voedsel enige discussie over hun brief met de Nederlandse Akkerbouw Vakbond over het pleidooi  voor een gebonden ha-premie voor eiwitgewassen. En hoe zich dat dan verhoudt tot de nieuwe eco-schema's die de Commissie voorstelt. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, zodat de ondernemer wat meer vrijheid heeft om punten te scoren zoals voorgesteld in het Deltaplan Biodiversiteitsherstel. 

De discussie leverde me inzichten op die leidden tot deze column. Zal wel niet iedereen met me eens zijn, maar een column is er om mensen aan het denken te zetten en discussie uit te lokken.  En hier is de link

Geen opmerkingen: