woensdag 23 januari 2008

Egypte

We hadden vandaag op het werk een hoge delegatie uit Egypte op bezoek. Altijd weer boeiend om te discussieren over de verschillen en overeenkomsten tussen landen die dichtbevolkt in een delta gelegen zijn. Het viel me op hoe zeer deze mensen keken naar het Europese beleidsinstrumentarium om hun land verder op weg te helpen. Waaronder plattelandsontwikkeling, daar ging het vandaag over.
Of ik ook wel eens in Egypte geweest was - werd ik gevraagd. Ik kon niet nalaten uit te leggen dat ik bij mijn bezoek zeer onder de indruk was van hun historie maar na een paar uur in het Egyptisch museum in Cairo in de fout ging. Tegen de gids zei ik dat ik meende een vergelijkbaar beeld wel eens in het British Museum in Londen te hebben gezien. Het antwoord sprak boekdelen: sir, you mean the Egyptian Museum in London.

Geen opmerkingen: