In Utrecht zetten ze dan veldbedden in de Jaarbeurs, maar de Deutsche Bahn heeft een oplossing die ik de NS bij deze kan aanbevelen. Ze zetten op een spoor een lange ICE trein neer als Hoteltrein. Die mag je de hele nacht gebruiken om te slapen zoals je dat in een vliegtuigstoel doet, met vrije stoelen om je heen. Niet ideaal, maar beter dan veldbedden zo lijkt me. En makkelijker te organiseren. Voor je het weet heb je de eerste trein in de ochtend.
weblog over de toekomst van de Nederlandse landbouw en het platteland. Gemotiveerd vanuit het werk als econoom, de nevenfuncties als bestuurder en de woonomgeving van de moderator, maar als persoonlijke stellingname geheel buiten de verantwoordelijkheid van mijn werkgevers - zoals het hoort bij een weblog.
zondag 6 juli 2025
Tip voor de NS
Mijn reis naar het oosten van Duitsland verliep ruim een week geleden nogal stormachtig. Of althans minder gladjes dan de foto hiernaast suggereert. Door een forse zomerstorm gingen er veel bomen om en werden spoorwegen geblokkeerd. Mijn internationale trein vanuit Amersfoort ging dus niet verder dan Hannover, alwaar we in een overvolle ICE trein konden overstappen. Die moest over een langzamer spoor dat niet geblokkeerd was door bomen maar wel overbevolkt door andere treinen maar in Berlijn zien te komen. Wat uiteindelijk lukte, maar 12 uur 's nachts was te laat om mijn aansluitingen naar de regio te halen. Eerstvolgende pas om 04.30 uur. Hotels vol.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten