dinsdag 9 augustus 2022

Historisch CBS

 Wie op zoek is naar publicaties van het CBS uit de vorige eeuw, dus zeg maar voor de komst van Statline, kan terecht op deze site. Daar staan alle oude publicaties van het CBS (inclusief de Verslagen van den Landbouw met CBS materiaal). 

Een van mijn eerste werkbezoeken ooit was in 1975 tijdens een stage bij de RIJP aan de bibliotheek van het CBS in Voorburg. De stagebegeleiders vonden dat dit erbij hoorde, ook al waren de nodige statistieken intern beschikbaar. En dus treinde ik erheen Later kwam ik er nog wel eens bij werkoverleg om onze standpunten in Brussel voor te bereiden. Maar de bibliotheek is niet meer, in Leidschendam was dat niet meer nodig. Uit de website van het CBS was me dat niet meteen duidelijk, noch het feit waar je oudere gedigitaliseerde publicaties vind. Maar de vriendelijke Infoservice van hun website informeerde me keurig over deze site. Een aanrader. 

Geen opmerkingen: