zondag 21 december 2008

kerstverlichting

Ik weet niet of het je ook opgevallen is, maar het aantal huizen en tuinen dat deze kerst uitbundig is uitgedost met verlichting langs alle ramen, balkons, tuinhekjesals ook met complete arresleeen, herten en Santa Claus himself, ligt een stuk lager dan voorgaand jaar. Althans dat is mijn indruk, goede statistieken ontbreken nog.
Goed nieuws voor aanhangers van het idee dat we onze normen en waarden op duurzaamheid moeten baseren. Consumptiesociologen zullen er wel op wijzen dat de mode 'over de top is'. Als econoom houdt ik het op de prijselasticiteit: stroom is nog nooit zo duur geweest, omdat het om rare reden een half jaar achterloopt op de olieprijs.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook toevallig. Dat dacht ik deze week ook!
Ik ben nog niet in de wijken geweest waar traditioneel veel kerstversiering, verlciht of niet, wordt uitgehangen, maar het lijkt somberder dit jaar.

Hoe nu aan goede statistieken te komen?

Anoniem zei

Om de laatste vraag uit de vorige reactie te beantwoorden:
ik ga jouw waarneming tot statistiek verheffen op mijn weblog.