zaterdag 30 juni 2018

kramp over krimp

Vandaag viel de nieuwste editie van VORK in de brievenbus. In een column mocht ik het RLI advies Duurzaam en Gezond nog eens even toelichten. met name ons inzicht dat krimp niet moet omdat krimp zo leuk is, maar dat het onvermijdelijk is als je de opgaves naar 2050 ziet. Of althans slecht management zou zijn als je alleen rekening houdt met scenario's met minimaal de huidige omvang van de veestapel. Ik stopte er ook nog een boodschap voor de klimaattafels in: bedenk geen oplossingen of middelvoorschriften maar nieuwe organiserende principes waar ondernemers vanuit kunnen gaan, zoals verhandelbare emissierechten. Dan hoef je ook niet meteen kramp over krimp te hebben. Kramp over krimp werd dan ook de titel van de column. Hier is de website van VORK voor wie een proefnummer wil aanvragen.
Overigens ging het mis bij de intro op mijn persoon die de redactie bij de column zette en me koppelt aan LEI Wageningen.. Ik schreef hem (ook) als Raadslid van de Rli. Wageningen UR meldt inderdaad dat ik sinds 2000 bij ze werk, maar ze bedoelen dat het LEI daar in 2000 juridisch onderdeel van is geworden, ik werk al sinds 1981 bij dezelfde club, en het heet intussen geen LEI Wageningen UR, maar Wageningen Economic Research. Sterke merknamen gaan lang mee - deze week had Maarten Haijer het bij zijn speech op het afscheid van André van der Zande van RIVM ook steeds over organisaties als Wageningen, LEI en nog een rijtje.

Geen opmerkingen: