- meer specialisatie op specifieke customer segments om meer te weten over business process van de klant
- naast tijd, kennis en ervaring als elementen van de value proposition worden ook middelen belangrijker, bv. apps of (big) data.
- het costumer relationship zal meer gekenmerkt worden door co-creatie, ook omdat de klant steeds meer keuze heeft uit adviseurs (social media etc)
- bij de key resources neemt het belang van implementeren toe.
- en bij de key partners het samenwerken met andere specialisten om tot een goed advise te komen.
- bij de revenue streams blijft het uurtje factuurtje. De reden daarvoor is dat de klanten geen ondernemers zijn maar directeuren, managers, bestuurders. Die willen vooraf weten waar ze aan toe zijn met hun stramien van controllers, inkopers en begrotingen. Winst- of risicodeling is meer iets voor ondernemers.
weblog over de toekomst van de Nederlandse landbouw en het platteland. Gemotiveerd vanuit het werk als econoom, de nevenfuncties als bestuurder en de woonomgeving van de moderator, maar als persoonlijke stellingname geheel buiten de verantwoordelijkheid van mijn werkgevers - zoals het hoort bij een weblog.
Pagina's
▼
woensdag 4 januari 2017
canvas voor adviesorganisaties
Uit dezelfde Rijnconsult Business Review (zie blog van gisteren) staat ook een artikel met een Canvas business model analyse voor adviesorganisaties. Zeer herkenbaar. Het artikel van Jeroen Paul Nijmeijer constateert o.a.:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten