De VN riep vandaag niet alleen het jaar van de cooperaties uit (zie onder), maar vond het ook de juiste dat om vast te stellen dat we zo ongeveer met 7 miljard mensen zijn. Het aantal artikelen over hoe dat nu verder moet naar 9 miljard in 2050 valt me mee.
Die 7 miljard zijn helaas zonder Gregor Frenkel Frank. Die ontviel ons. Ik sta er hier bij stil omdat de immigrantenbroers veel betekend hebben voor kwalitatief goede reclame, zeker ook van voedingsmiddelen. Gregor heeft veel mooie campagnes gemaakt voor Amstel bier. Dit is de man - dit is zijn pils. De beste brouwers brouwen het, dat soort werk. Lekker weg in eigen land (nog immer in gebruik hoewel Meta de Vries er ook niet meer is) kwam ook ruraal Nederland ten goede.
Zijn broer Dimitri ontviel ons al eerder en tekende voor Rang is alleen Rang als er Rang opstaat en bovenal voor Joris Driepinter. Gelukkig hebben we nog de nostalgie. Gregor (in de jaren dertig naar Nederland gekomen) studeerde in Nijenrode, in het klasje met Albert Heijn zo leer ik uit de wiki. Zouden we Mauro ook moeten gunnen, levert misschien nog wat goede reclames op - maar dat terzijde.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten