Soms is het voor een simpel econoom lastig de massa-psychologie te bevatten. Maandagavond kreeg "boer zoekt vrouw" in het 8uur journaal meer aandacht dan "Sarkozy zoekt geen vrouw meer" - wat me voor de Europese politiek toch ook een rustgevende gedachte lijkt. En dat omdat er bijna 4 miljoen kijkers op de plattelandsromantiek hadden afgestemd, en het eredivisievoetbal in de kijkcijfers knock out geslagen was. Toegegeven, wat is voetbal nog in dit land. Bas Heijne mocht in de Amsterdamse grachtengordel uitleggen dat de doorsnee Randstadburger hunkert naar vredige beelden van de boerenkeukentafel, waar nog gezamenlijk de maaltijd wordt genoten, en een gewoon kuipje Bona op tafel staat. Gewone mensen over bijzondere emoties. En zo kwamen Sarko en Carla in de aftiteling van Philip Freriks terecht.
En vervolgens is er vandaag dan the naked chef Jamie die zichzelf, de Britten en You Tube kijkers aan het huilen krijgt door live kuikens te sexen en duidelijk zichtbaar de haantjes te vergassen. Met het commentaar dat bio en gangbaar hier geen verschil maakt. Celebreties zijn er om een onderwerp voor het grote publiek op de kaart te zetten. Overigens melden experts dat de consumptie er (nog) niet van weet.
En de NRC van vanavond meldt ook nog even dat het blad Boerderij shortlisted is voor een prijs vanwege de succesvolle en zeer moderne multimedia aanpak, met meer lifestyle naast de vakinformatie. Als voorbeeld voor de magazines voor de Randstad.
Hoe verwarrend allemaal, maar je kunt niet zeggen dat de landbouw saai is...
De stand still zijn de kuikentjes uit Our Daily Bread
Inmiddels is bekend dat De Boerderij de prijs voor het meest innovatieve vakblad 2007 heeft gewonnen. Proficiat
BeantwoordenVerwijderen